رفیق بزرگر دریک سفرکاری
دفترمرکزی نهضت فراگير دفترمرکزی نهضت فراگير

رفیق شیرمحمد بزرگر ريیس مجلس موسسان نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان غرض ملاقات باکادرها وفعالین نهضت روز دوشنبه عازم ولایت سمت شمال کشور گردید .

در نخستین توقف در مزار شریف با جمعی از اعضای نهضت ،اعضای شورای ولایتی  نهضت در ولایت بلخ جلسه نموده پیرامون اوضاع سیاسی ونظامی کشور وبطور اخص دررابطه به تفاهمات ایجاد شده با حزب متحد ملی افغانستان وانکشافات بعدی ان مفصلا معلومات داده و از جانب هیئت اجرائیه مجلس موئسسان به اشتراک کننده گان جلسه اطمینان دادکه در راستای رسیدن به وحدت با حزب متحد ملی افغانستان که مشترکات فراوان سیاسی وجود دارد پیگیرانه و صادقانه فعالیت ادامه خواهد داشت و در زمینه اتحاد با سایر احزاب همسو نیز تلاش ادامه میابد .

اشتراک کنندگان جلسه صحبت های رفیق بزرگر را پیرامون تحولات بدست امده در زمینه وحدت با حزب متحد ملی با گرمی و کف زدنها استقبال نمودند و سوالاتی را که میکانیزم وحدت چگونه خواهد بود مطرح نمودند .

رفیق بزرگر توضیح داد که ما بطور اصولی گام بگام به پبش میرویم ،ما خطوط کلی دیدگاه ومبانی فکری را توافق نمودیم واینک در سایت ها و راه نهضت نشر شده ودر اختیار شماست وما منتظر نظریات تکمیلی شما هستیم زیرا این مبانی قکری باید در مرامنامه حزب واحد منعکس  و در کنگره تصویب گردد .در قدم دوم بالای ساختن میکانیزم پروسه وحدت و طرح مرامنامه واساسنامه کار مینمایم تا بر اساس این میکانیزم  در تمام ولایات کمیته های کاری تفاهم  مشترک ایجاد گردد وسایر پروسه های وحدت که عبارت از ادغام تشکیلاتی و تدویر کنگره وحدت است کار شود . ما به وحدت باور داریم وانرا ضرورت زمان میدانیم و برای تحقق این ارمان به پیش میرویم .

تفصیلات سفر دراینده منتشر میگردد .


December 2nd, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها